2/5/19 · Institucional

La UOC treballa amb universitats europees per impulsar les mobilitats virtuals

Foto: Slava Bowman / Unsplash (CC)

El grup de treball, creat a principi de l'any passat, va néixer amb l'objectiu d'impulsar en l'àmbit europeu les mobilitats virtuals, intercanvi en què els estudiants poden cursar assignatures d'una altra universitat, en modalitat virtual, sense haver-se de desplaçar a un altre país. Juntament amb la UOC, universitats com la Universitat Catòlica de Leuven (Bèlgica), la Universitat Norges (Noruega), la Universitat Pierre i Marie Curie (França) o la UNED (Espanya) en formen part.

«Formar part d'aquest grup ens permet enfortir les relacions amb universitats europees i donar a conèixer el nostre model educatiu», ha afirmat Pastora Martínez Samper, vicerectora de Globalització i Cooperació. Al llarg d'aquest any la UOC ha treballat amb la resta d'universitats en la definició del marc conceptual de les mobilitats virtuals i ha formulat una sèrie de recomanacions tant a escala institucional com d'àmbit nacional i europeu, per a tenir incidència política i que aquesta modalitat d'intercanvi sigui també reconeguda pel sistema universitari europeu.

Aules més globals

La UOC va potenciar les mobilitats virtuals el 2016, quan 700 estudiants colombians d'Uniminuto van accedir a les nostres aules. «Les mobilitats virtuals contribueixen a millorar les competències globals, relacionades amb una millor comprensió del món que ens envolta i dels reptes que tenim com a societat», ha explicat Gemma Xarles, directora de l'àrea de Globalització i Cooperació. «A més, permeten desenvolupar una comunicació efectiva i respectuosa amb persones de diferents llocs i situacions socioculturals».

Abans, però, la UOC ja havia tingut experiències amb estudiants internacionals d'altres universitats a les seves aules, com és el cas de la Universitat Autònoma de Bucaramanga o la Universitat d'Antioquia (Colòmbia). En total, la universitat ha acollit més de 2.000 estudiants de diverses institucions d'ensenyament superior llatinoamericanes al seu campus. A més de les anteriors, estudiants de la Universitat de Talca i el DUOC UC (Xile) o la Universitat Peruana Cayetano Heredia (Perú) han compartit aules virtuals amb estudiants de la UOC.

Així mateix, les mobilitats virtuals contribueixen a reduir desigualtats: estudiants universitaris de qualsevol lloc del món poden millorar el currículum i viure una experiència internacional, independentment de la seva situació socioeconòmica.