5/6/19 · Institucional

La UOC destaca en transferència del coneixement i en compromís regional segons l'U-Multirank

La sisena edició d'aquest rànquing mundial d'universitats dona a la Universitat Oberta de Catalunya tres indicadors de molt bon rendiment
Imatge: U-Multirank

Aquests tres excel·lents o indicadors de molt bon rendiment corresponen a ingressos de fonts privades i a ingressos per desenvolupament professional continu quant a l'àmbit de la transferència del coneixement, i a publicacions locals dins del compromís regional de la UOC.

Segons aquest rànquing, la UOC també obté set indicadors de bon rendiment. Un correspon a empreses derivades (spin-offs), que pugen un nivell respecte a l'edició passada dins de la transferència del coneixement, mentre que la resta d'indicadors es mantenen igual que en el curs passat. Dos indicadors més de bon rendiment se'ls emporten les publicacions interdisciplinàries i les posicions postdoctorals, dins de l'àmbit de la recerca, que pugen respecte a l'edició passada. En l'àmbit del compromís regional, la UOC obté tres indicadors de bon rendiment, que es corresponen a ingressos de recursos regionals, a titulats de grau que treballen a la regió i a publicacions locals amb socis industrials. El setè indicador de bon rendiment recau en doctorats internacionals, dins de l'orientació internacional de la institució.

La millor puntuació de les universitats en línia

La UOC obté la millor valoració d'aquest rànquing mundial respecte a altres universitats en línia. Així, la Universitat Oberta de Catalunya aconsegueix tres indicadors de molt bon rendiment i set de bon rendiment; la Universitat Oberta del Regne Unit, tres de molt bon rendiment i dos de bon rendiment; la Universitat Oberta dels Països Baixos, dos de molt bon rendiment i dos de bon rendiment; la Universitat Hel·lènica Oberta, dos de molt bon rendiment i dos de bon rendiment; la Universitat Internacional de La Rioja, dos de molt bon rendiment i tres de bon rendiment; la Universitat Internacional Valenciana, un de molt bon rendiment i un de bon rendiment, i la Universitat Internacional Isabel I de Castella, dos de molt bon rendiment i tres de bon rendiment.

Si ens fixem en les universitats presencials d'Espanya, encapçala la llista la Universitat Pompeu Fabra i la segueixen la Universitat de Mondragón i la Universitat de Barcelona.

Sobre l'U-Multirank

L'U-Multirank proposa un enfocament multidimensional i orientat a l'usuari per a elaborar a mida de les seves necessitats una classificació internacional d'institucions d'ensenyament superior mitjançant indicadors que cobreixen cinc dimensions: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional. És un projecte promogut i finançat per la Unió Europea.

El primer rànquing d'U-Multirank va ser l'edició de 2014 i va abastar més de 850 institucions d'ensenyament superior en més de 70 països. Va proporcionar un rànquing d'àmbit institucional en el seu conjunt, i també en camps específics d'estudi. En aquesta edició, es van cobrir els camps de l'enginyeria elèctrica, l'enginyeria mecànica, estudis de negocis i física, i posteriorment s'ha anat ampliant cada any la cobertura introduint més institucions i àrees temàtiques. La UOC figura en aquest rànquing des de l'any 2015, coincidint amb la segona edició de la classificació.